"en mycket välgjord och väl spelad uppsättning, där Hanna Ullerstam och Mia Eriksson nyansrikt växlar mellan olika personer vars berättelser återges som fragment och minnesbilder"
Recension i Göteborgs-Posten av Margareta Sörensson
"Vi kommer till och med närmare vittnena än i Aleksijevitjs egna böcker... Vi hör vittnet andas"
Krönika i Ord & Bild av Marit Kapla
"Duon har på ett utomordentligt sätt filtrerat den ringlande kören av röster genom sina olikartade spelsätt"
Recension i Kulturbloggen av Mats Hallberg
"Göteborgs dramatiska teater har gjort ett strålande arbete."
Recension i Ny Tid av Peggy Johansson
"Men under större delen av föreställningen blir jag lite för indragen i de tydliga bilderna av brutalitet som målas upp genom Hanna Ullerstams och Mia Erikssons finstilta och skickliga skådespeleri"
Recension i Scenkonstguiden av Katinka Richter
"Några scener biter sig fast, hjärtskärande och tragikomiska"
Recension i Göteborg Nonstop av Marcus Persson
"Under den dryga timmen föreställningen varar ger de liv till en kör av röster; röster som tvingats tiga länge, eftersom deras berättelser inte handlar om heroiskt dödande och seger"
Recension i aspekt.nu av Tatiana Madrid
"en omtumlande berättelse om krigets komplexitet"
Recension i Gefle Dagblad av Kristian Ekenberg
"Kvinnornas krig får röst" - artikel i Göteborgs-Posten